چگونگی ایجاد نمایش پسوند تمامی فایل‌ها در ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1392
بازدید : 503
نویسنده : sepehr

در محیط ویندوز و با استفاده از Folder Options می‌توان با برداشتن تیک گزینه‌ی Hide extensions for known file types پسوند فایل‌ها را دید . به عنوان نمونه قرارگیری exe. در انتهای نام یک فایل نشان‌دهنده‌ی اجرایی بودن این فایل است و قرارگیری txt. در انتهای یک فایل بیان می‌کند این که این فایل، یک فایل متنی است. اما پسوندبعضی فایل‌ها با وجود غیرفعال بودن تیک این گزینه در Folder Options همچنان نمایش داده نمی‌شوند.مشهور ترین این فایل‌ها نیز فایل‌های Shortcut یا میان‌بر هستند. به عنوان مثال اگر به صفحه‌ی دسکتاپ دقت کنید متوجه می‌شوید که فایل‌های میان‌بر موجود در صفحه‌ی دسکتاپ پسوندی ندارند. در صورتی که به طور طبیعی بایستی lnk. در انتهای آن‌ها قرار می‌گرفت. از دیگر پسوندهایی که در ویندوز نمایش داده نمی‌شوند می‌توان به xnk ،shb ،scf،shs ،pif و url اشاره کرد. هر فایلی که دارای این پسوندها باشد، پسوند آن نمایش داده نمی‌شود. اما در صورتی که تمایل دارید حتی پسوند این فایل‌ها نیز نمایش داده شوند با استفاده از رجیستری ویندوز می‌توانید چنین امکانی را فراهم آورد . برای این کار : نخست اطمینان پیدا کنید در Folder Options گزینه‌ی Hide extensions for known file types غیرفعال است: کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. سپس در Run عبارت control.exe folders را وارد کرده و Enter بزنید. سپس در پنجره‌ی Folder Options به تب View رفته و تیک گزینه‌ی Hide extensions for known file types را برداشته و OK کنید. اکنون برای ورود به رجیستری ویندوز کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید. در Run عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید. حالا در پنجره‌ی Registry Editor تک‌تک به هر یک از مسیرهای زیر مراجعه کنید: HKEY_CLASSES_ROOTlnkfile HKEY_CLASSES_ROOTInternetShortcut HKEY_CLASSES_ROOTpiffile HKEY_CLASSES_ROOTSHCmdFile HKEY_CLASSES_ROOTShellScrap HKEY_CLASSES_ROOTDocShortcut HKEY_CLASSES_ROOTxnkfile با مراجعه به هر یک از مسیرهای زیر، در قسمت سمت راست پنجره، مقداری به نام NeverShowExt را مشاهده خواهید کرد. حالا کافی است بر روی NeverShowExt راست کلیک کرده و Delete و سپس Yes را انتخاب کنید تا این مقدار حذف شود. این کار را بایستی بر روی تمامی NeverShowExtهای موجود در این مسیرها انجام دهید. درانتها ویندوز را یک‌بار از نو راه‌اندازی کنید تا شاهد تغییرات باشید.




:: موضوعات مرتبط: ترفندویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ثبت در موتورهاي جستجو گر , لپ تاپ , کامپيوتر , , آموزش , علمي , ترفند , اينترنت , ترفند کامپيوتري , ترفند ريجستري , ترفند ويندوز , نصب ويندوز ويستا , نصب ويندوز7 , نصب ويندوز اکس پي , نصب ويندوزxp , مخفي کردن درايو , مخفي کردن فايل , شکانردن پسورد اکس پي , شکاندن ويندوز xp , باز کردن ويندوز اکس پي , باز کردن ويندوزxp , نفوذ به ويندوز اکس پي , نفوذ به ويندوز ويستا , نفوذ به ويندوزxp , , نفوذ به ويندز7 , رايت بيشتر از700 مگابايت در سي دي , رايت بيش تر در سي دي , عکس , ابداعي که سرعت اينترنت را تا 50 برابر افزايش مي دهد , , ترفندهاي کامپيوت , نرم افزار کامپوتر , اموزش ويندوز , آموزش شبکه کامپيوتر , اموزش تصويري اينترنت , ويندوز خود را چگونه هميشه سالم نگه داريم , نحوه ارسال فکس در ويندز xp , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ خود خوش آمدید

این وبلاگ را چگونه دیدید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ترفندهای کامپیوتر و آدرس sepehranlin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 362
بازدید کل : 15456
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com